ဗုဒၶေဟာၾကားခဲ႔ေသာ “အယူ၀ါဒတစ္ခုကိုလက္ခံရန္အတြက္ဦးစြာထုတ္ပယ္ထားအပ္ေသာအစြဲအလမ္း (၁၀)ခ်က္”
၁) တဆင့္စကားေျပာသံၾကားကာမွ်ျဖင္႔လည္း ဟုတ္ျပီ မွန္ျပီဟုခ်က္ခ်င္းအတည္မယူေလႏွင့္
၂) ရိုးရာဓေလ႔ထံုးစံႏွင့္ကိုက္ညီသည္ ဆိုကာမွ်ျဖင့္လည္း ဟုတ္ျပီ မွန္ျပီဟုခ်က္ခ်င္းအတည္မယူေလႏွင့္
၃) ေရွးကဒီလိုျဖစ္ခဲ့ဘူးတယ္လို႔ၾကားကာမွ်ျဖင့္လည္း ဟုတ္ျပီ မွန္ျပီဟုခ်က္ခ်င္းအတည္မယူေလႏွင့္
၄) က်မ္းဂန္စာေပထဲရွိရံုမွ်ျဖင့္လည္း ဟုတ္ျပီ မွန္ျပီဟုခ်က္ခ်င္းအတည္မယူေလႏွင့္
၅) မိမိကိုယ္တိုင္ၾကံစည္ေတြးေတာထားရံုမွ်ျဖင့္လည္း ဟုတ္ျပီ မွန္ျပီဟုခ်က္ခ်င္းအတည္မယူေလႏွင့္
၆) တျခားမွာဒီနည္းမွန္လွ်င္မိမိလည္းဒီနည္းအတိုင္မွန္လိမ္႔မည္ဟု နည္းမွီရယူရံုျဖင့္လည္း ဟုတ္ျပီ မွန္ျပီဟုခ်က္ခ်င္းအတည္မယူေလႏွင့္
၇) အျခင္းအရာကိုၾကံစည္စိတ္ကူးျပီး (သေဘာက်ရံုျဖင့္)လည္း ဟုတ္ျပီ မွန္ျပီဟုခ်က္ခ်င္းအတည္မယူေလႏွင့္
၈) မိမိတို႔သေဘာက်လက္ခံထားေသာအယူ၀ါဒႏွင့္ေဟာေျပာမႈသည္ကိုက္ညီမႈရွိသည္ဆိုျပီးလည္း ဟုတ္ျပီ မွန္ျပီဟုခ်က္ခ်င္းအတည္မယူေလႏွင့္
၉) မွတ္ထိုက္ ယူထိုက္ လက္ခံထိုက္သည့္သေဘာပဲဆိုျပီလည္း ဟုတ္ျပီ မွန္ျပီဟုခ်က္ခ်င္းအတည္မယူေလႏွင့္
၁၀) မိမိတို႔ယံုၾကည္ေလးစားထိုက္သည့္ပုဂၢိဳလ္ရဲ႔ေျပာစကားဆိုျပီးလည္း ဟုတ္ျပီ မွန္ျပီဟုခ်က္ခ်င္းအတည္မယူေလႏွင့္
ဆိုျပီး
ပယ္စရာအခ်က္(၁၀)ခ်က္ကိုေဟာျပီးတဲ႔ေနာက္ “အမွားအမွန္ကိုဆံုးျဖတ္ရာတြင္ပယ္သင့္ေသာတရား”
၁) မေကာင္းေသာအကုသိုလ္တရား
၂) အျပစ္ရွိေသာတရား
၃) ပညာရွိသူေတာ္ေကာင္းတို႔ကဲ႔ရဲ႕မည့္တရား
၄) လက္ေတြ႔လုပ္ေဆာင္လွ်င္လည္း အက်ိဳးစီးပြါးမရွိ၊ ဆင္းရဲဖို႔အေၾကာင္းရွိတယ္
ဆို္ရင္ အဲဒီတရားေတြကိုမိမိကိုယ္တိုင္သိတာနဲ႔တျပိဳင္နက္စြန္႔ပယ္လိုက္ပါ
“ဘာေတြကိုပယ္ရမလဲ”
ေလာဘ၊ ေဒါသ၊ ေမာဟဆိုတဲ႔ကိေလသာေတြဟာမိမိစိတ္ကိုပူေလာင္ေစသလား၊ ျငိမ္းေအးေစသလား
ထို႔အတူ
သူတပါးကိုေပးခ်င္တဲ႔စိတ္ဆိုတဲ႔ အေလာဘတရား
တပါးသူရဲ႔အက်ိဳးကိုလိုလားတဲ႔စိတ္ဆိုတဲ့ အေဒါသ (ေမတၱာ)တရား
သဘာ၀တရားေတြကိုပညာဥာဏ္ႏွင့္ခြဲျခားဆင္ျခင္ေ၀ဖန္ႏိုင္မႈဆိုတဲ႔ (အေမာဟ) တရား ေတြဟာစိတ္ကိုေနာက္က်ိေစသလား၊ ၾကည္လင္ေစသလားကိုယ္႔ကိုယ္ကိုယ္ဆန္းစစ္ၾကည့္ရင္သိႏိုင္ပါတယ္
ဥပမာ လိုခ်င္တဲ့ေလာဘဆိုတဲ့တရားေတြ မိမိစိတ္မွာ၀င္လာရင္ ဆင္းရဲသလား၊ ခ်မ္းသာသလား
ေလာဘ ေၾကာင့္ ၅ပါးသီလေတြက်ိဳးေပါက္သြားႏိုင္တယ္ ၊ ဒီလိုက်ိဳးေပါက္သြားရင္တစ္ဖက္သားမွာလည္းနစ္နာ၊ မိမိမွာလည္း လြတ္လပ္ေသာခ်မ္းသာမႈအစစ္အမွန္မရႏိုင္၊ ဒါေၾကာင့္ ေလာဘဟာ မေကာင္းမႈေတြကိုျပဳလုပ္ေစတဲ့တရားေတြဆိုတာကိုမိမိကိုယ္တိုင္သိႏိုင္တာေတြပါ၊ က်န္တာေတြလည္းဒီအတိုင္းပါပဲ
“ဘယ္လိုပယ္ရမလဲ”
သူမ်ားေျပာစကားမွာပဲလမ္းဆံုးမေနပဲ ကိုယ္ပုိင္ဥာဏ္နဲ႕လြတ္လပ္စြာေတြးေခၚဆန္းစစ္ျပီးမွဆံုးျဖတ္ျပီးပယ္ပါ။
သီလ နဲ႔ ထိန္းသိမ္းႏိုင္တာေတြကို သီလနဲ႔ထိန္း
သမာဓိ နဲ႔ ထိန္းသိမ္းႏိုင္တာေတြကို သမာဓိနဲ႔ထိန္း
ပညာဥာဏ္နဲ႔ဆင္ျခင္ရႈ႕မွတ္ျပီး ထိန္းသိမ္းႏိုင္တာေတြကို ပညာနဲ႔ထိန္းျပီးပယ္ရမွာပါ
၁) တဆင့္စကားေျပာသံၾကားကာမွ်ျဖင္႔လည္း ဟုတ္ျပီ မွန္ျပီဟုခ်က္ခ်င္းအတည္မယူေလႏွင့္
၂) ရိုးရာဓေလ႔ထံုးစံႏွင့္ကိုက္ညီသည္ ဆိုကာမွ်ျဖင့္လည္း ဟုတ္ျပီ မွန္ျပီဟုခ်က္ခ်င္းအတည္မယူေလႏွင့္
၃) ေရွးကဒီလိုျဖစ္ခဲ့ဘူးတယ္လို႔ၾကားကာမွ်ျဖင့္လည္း ဟုတ္ျပီ မွန္ျပီဟုခ်က္ခ်င္းအတည္မယူေလႏွင့္
၄) က်မ္းဂန္စာေပထဲရွိရံုမွ်ျဖင့္လည္း ဟုတ္ျပီ မွန္ျပီဟုခ်က္ခ်င္းအတည္မယူေလႏွင့္
၅) မိမိကိုယ္တိုင္ၾကံစည္ေတြးေတာထားရံုမွ်ျဖင့္လည္း ဟုတ္ျပီ မွန္ျပီဟုခ်က္ခ်င္းအတည္မယူေလႏွင့္
၆) တျခားမွာဒီနည္းမွန္လွ်င္မိမိလည္းဒီနည္းအတိုင္မွန္လိမ္႔မည္ဟု နည္းမွီရယူရံုျဖင့္လည္း ဟုတ္ျပီ မွန္ျပီဟုခ်က္ခ်င္းအတည္မယူေလႏွင့္
၇) အျခင္းအရာကိုၾကံစည္စိတ္ကူးျပီး (သေဘာက်ရံုျဖင့္)လည္း ဟုတ္ျပီ မွန္ျပီဟုခ်က္ခ်င္းအတည္မယူေလႏွင့္
၈) မိမိတို႔သေဘာက်လက္ခံထားေသာအယူ၀ါဒႏွင့္ေဟာေျပာမႈသည္ကိုက္ညီမႈရွိသည္ဆိုျပီးလည္း ဟုတ္ျပီ မွန္ျပီဟုခ်က္ခ်င္းအတည္မယူေလႏွင့္
၉) မွတ္ထိုက္ ယူထိုက္ လက္ခံထိုက္သည့္သေဘာပဲဆိုျပီလည္း ဟုတ္ျပီ မွန္ျပီဟုခ်က္ခ်င္းအတည္မယူေလႏွင့္
၁၀) မိမိတို႔ယံုၾကည္ေလးစားထိုက္သည့္ပုဂၢိဳလ္ရဲ႔ေျပာစကားဆိုျပီးလည္း ဟုတ္ျပီ မွန္ျပီဟုခ်က္ခ်င္းအတည္မယူေလႏွင့္
ဆိုျပီး
ပယ္စရာအခ်က္(၁၀)ခ်က္ကိုေဟာျပီးတဲ႔ေနာက္ “အမွားအမွန္ကိုဆံုးျဖတ္ရာတြင္ပယ္သင့္ေသာတရား”
၁) မေကာင္းေသာအကုသိုလ္တရား
၂) အျပစ္ရွိေသာတရား
၃) ပညာရွိသူေတာ္ေကာင္းတို႔ကဲ႔ရဲ႕မည့္တရား
၄) လက္ေတြ႔လုပ္ေဆာင္လွ်င္လည္း အက်ိဳးစီးပြါးမရွိ၊ ဆင္းရဲဖို႔အေၾကာင္းရွိတယ္
ဆို္ရင္ အဲဒီတရားေတြကိုမိမိကိုယ္တိုင္သိတာနဲ႔တျပိဳင္နက္စြန္႔ပယ္လိုက္ပါ
“ဘာေတြကိုပယ္ရမလဲ”
ေလာဘ၊ ေဒါသ၊ ေမာဟဆိုတဲ႔ကိေလသာေတြဟာမိမိစိတ္ကိုပူေလာင္ေစသလား၊ ျငိမ္းေအးေစသလား
ထို႔အတူ
သူတပါးကိုေပးခ်င္တဲ႔စိတ္ဆိုတဲ႔ အေလာဘတရား
တပါးသူရဲ႔အက်ိဳးကိုလိုလားတဲ႔စိတ္ဆိုတဲ့ အေဒါသ (ေမတၱာ)တရား
သဘာ၀တရားေတြကိုပညာဥာဏ္ႏွင့္ခြဲျခားဆင္ျခင္ေ၀ဖန္ႏိုင္မႈဆိုတဲ႔ (အေမာဟ) တရား ေတြဟာစိတ္ကိုေနာက္က်ိေစသလား၊ ၾကည္လင္ေစသလားကိုယ္႔ကိုယ္ကိုယ္ဆန္းစစ္ၾကည့္ရင္သိႏိုင္ပါတယ္
ဥပမာ လိုခ်င္တဲ့ေလာဘဆိုတဲ့တရားေတြ မိမိစိတ္မွာ၀င္လာရင္ ဆင္းရဲသလား၊ ခ်မ္းသာသလား
ေလာဘ ေၾကာင့္ ၅ပါးသီလေတြက်ိဳးေပါက္သြားႏိုင္တယ္ ၊ ဒီလိုက်ိဳးေပါက္သြားရင္တစ္ဖက္သားမွာလည္းနစ္နာ၊ မိမိမွာလည္း လြတ္လပ္ေသာခ်မ္းသာမႈအစစ္အမွန္မရႏိုင္၊ ဒါေၾကာင့္ ေလာဘဟာ မေကာင္းမႈေတြကိုျပဳလုပ္ေစတဲ့တရားေတြဆိုတာကိုမိမိကိုယ္တိုင္သိႏိုင္တာေတြပါ၊ က်န္တာေတြလည္းဒီအတိုင္းပါပဲ
“ဘယ္လိုပယ္ရမလဲ”
သူမ်ားေျပာစကားမွာပဲလမ္းဆံုးမေနပဲ ကိုယ္ပုိင္ဥာဏ္နဲ႕လြတ္လပ္စြာေတြးေခၚဆန္းစစ္ျပီးမွဆံုးျဖတ္ျပီးပယ္ပါ။
သီလ နဲ႔ ထိန္းသိမ္းႏိုင္တာေတြကို သီလနဲ႔ထိန္း
သမာဓိ နဲ႔ ထိန္းသိမ္းႏိုင္တာေတြကို သမာဓိနဲ႔ထိန္း
ပညာဥာဏ္နဲ႔ဆင္ျခင္ရႈ႕မွတ္ျပီး ထိန္းသိမ္းႏိုင္တာေတြကို ပညာနဲ႔ထိန္းျပီးပယ္ရမွာပါ
ဗုဒၶရဲ႔ ၾကည္ညိဳစရာေကာင္းတဲ့ သေဘာထားကို ျပန္တင္ေပးတာပါ
***********************************************************************************
ေဒါသစိတ္ျဖင္႔ သူတစ္ပါး၏ မေကာင္းကြက္ကို ရွာၾကည္႔လ်ွင္ အကုသိုလ္လည္းျဖစ္သည္၊ စိတ္လည္း ဆင္းရဲသည္၊ စီးပြားလည္းပ်က္သည္၊ အပယ္သို႔လည္း က်သည္။
ေမတၱာစိတ္ျဖင္႔ သူတစ္ပါး၏ ေကာင္းကြက္ကို ရွာၾကည္႔လ်ွင္ ကုသိုလ္လည္းျဖစ္သည္၊ စိတ္လည္းခ်မ္းသာသည္၊ စီးပြားလည္းတက္သည္၊ နိဗၺာန္သို႔လည္း ေရာက္သည္။
မေကာင္းကြက္ကိုသာၾကည္႔မည္ ဆိုလ်ွင္ ေပါင္းနိုင္စရာ ပုဂၢိဳလ္မရိွ၊ ေကာင္းကြက္ကိုသာၾကည္႔မည္ ဆိုလ်ွင္ မေပါင္းနိုင္စရာ ပုဂၢိဳလ္မရိွ။
အရွင္ဇ၀န(ေမတၱာရွင္-ေရႊျပည္သာ)
0 comments:
Post a Comment